23948sdkhjf

Hammel gør indtog på det tyske marked

Ny møbelserie er allerede solgt ind i 80 butikker i Tyskland

Nye designs skal hjælpe møbelvirksomheden Hammel Furniture med at sparke døren ind til det tyske marked, skriver Horsens Folkeblad

Der er især tale om møbelserien ”Edge by Hammel”, der blev lanceret i 2017. Serien er skabt som alternativ til fabrikkens velkendte Mistral-reolserie og er allerede solgt ind i mere end 130 butikker i ind- og udland - herunder 80 butikker i netop Tyskland.

- Det er stort for os og et gennembrud på mange måder. Både i Tyskland, men også i forhold til vores egen selvforståelse her i huset. Det viser hvor langt vi er kommet på vores rejse, og det er vi stolte over, siger direktør Jens-Ole Staghøj til avisen.

I dag henter møbelfabrikken først og fremmest sin omsætning hjem i Danmark og det øvrige Skandinavien. Ifølge Jens-Ole Staghøj skal virksomheden dog kæmpe for at holde niveau herhjemme, mens der endnu er et stort potentiale i Norge og Sverige.

Det er det potentiale, der nu jagtes sammen med nye markeder som Tyskland, hvor dansk design og danskproducerede møbler ifølge Jens-Ole Staghøj bliver tillagt stor værdi og kan fungere som en døråbner.

- Uden havde vi ikke fået foden inden for dér. De har et helt andet hierarki dernede, og du skal forbi mange instanser, før du kommer ind, men når du først er dér, så er det også et marked, der er kendt for at køre stabilt, siger Jens-Ole Staghøj.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094